Slechte wedstrijden moet je ook winnen

Zondag 27 november begonnen de teams WH/DOW 3 en LDODK 4 ietwat verlaat aan de wedstrijd. Het was weer een verrassende opstelling gemaakt door trainer/coach Vincent.

In de aanval stonden Grytsje, Saroya, Vincent en Jacob v.d. Berg. De verdediging werd gestart met Lisa, Corien, Jacob Boersma en Pier Jan. Dat we even aan deze opstelling moesten wennen was te zien. Het duurde even voordat de eerste doelpunten op het scorebord vermeld konden worden.

Wel was het de WH/DOW combinatie welke de score opende. De heren in het aanvalsvak zorgden voor een 2-0 voorsprong. Niet lang daarna kon ook ldodk de korf vinden. Vervolgens duurde het even voordat beide ploegen de doelpunten konden maken. Veel aanvallen bleven zonder resultaat. Na 15 minuten gespeeld te hebben maakten de Jacob’s 3 doelpunten. Met een stand van 5-3 werd er gepauzeerd. Iedereen moest even op adem komen van deze matige eerste helft. We moesten er met zijn allen een schepje bovenop doen mochten we deze wedstrijd willen winnen.
Ra
Na rust en enig oponthoud met het scorebord was het helaas LDODK die het scherpst uit de kleedkamers kwamen en schoten gelijk raak. Toch gingen de kopjes van de thuisploeg niet omlaag en kwamen we weer ruimer op voor stand. Tot een stand van 9-6 leken de twee punten voor de thuisploeg te blijven.

Toch kwam LDODK weer goed terug. Het werd spannend zo werd het 9-7 en 9-8. Door een ferme afstandsschot van Jacob v.d. Berg werd het 10-8. Dat LDODK nog een keer scoorde mocht niet meer baten. Met een eindstand van 10-9 bleven de twee punten voor de thuisploeg.

Een matige wedstrijd met een matige eindstand. De thuisploeg heeft het spannender laten maken dan noodzakelijk. Afijn, de shirtjes hangen alweer aan de waslijn en de WH/DOW combinatie kan zich deze week voorbereiden op het altijd onvoorspelbare OWK op zondag 4 december in Leek. Graag zien we jullie dan. De wedstrijd zal van start gaan om 12:05 uur.