Spelersraad 2.0

Het hebben van een centraal verzamelpunt om teams voor een wedstrijd compleet te maken wordt als zeer prettig ervaren, echter is ook gebleken dat spelers/teams zich weinig verantwoordelijk voelen voor het regelen van vervanging. Afzeggen (op het laatste moment) wordt vereenvoudigd; je hoeft immers zelf toch geen vervanging te zoeken. Het idee achter ‘Spelersraad 2.0’ is dan ook dat teams zelf verantwoordelijk worden gemaakt voor het regelen van een compleet team om de wedstrijd mee te spelen,

De volgende stappen moeten worden ondernomen om er een geoliede machine van te maken en om ervoor te zorgen dat DOW/WH voltallig aan elke competitiewedstrijd kan beginnen:

Per seniorenteam wordt één verantwoordelijke aangewezen (mag de aanvoerder zijn, hoeft niet). Spelers die een wedstrijd niet aanwezig kunnen zijn, geven dit door aan de teamverantwoordelijke.
Er wordt een appgroep aangemaakt met alle teamverantwoordelijken. Tsjikke Zijlstra zal hierin vanuit het bestuur een coördinerende rol spelen.
Er wordt een spelerslijst opgesteld met contactgegevens van spelers en Algemene Reserves. Deze lijst wordt beschikbaar gesteld aan de teamverantwoordelijken.
Op dinsdagavond wordt de eerste balans opgemaakt, de teamverantwoordelijke geeft het aantal spelende dames en heren voor het aankomende weekend door, dus ook wanneer een team compleet is. Wellicht kunnen er op basis van deze informatie al spelers worden doorgeschoven om alle teams compleet te maken.
Kan een team niet compleet worden gemaakt door spelers door te schuiven, dan benadert de teamverantwoordelijke personen uit de spelerslijst. Benaderde personen worden kenbaar gemaakt in de appgroep, zodat dezelfde persoon niet meerdere keren wordt benaderd.
Voor donderdag 18.00 moet er in de appgroep kenbaar worden gemaakt of er voldoende spelers zijn gevonden. Complete teams worden vervolgens op donderdagavond door de teamverantwoordelijke gepubliceerd op de website (info over hoe dit werkt volgt…).
Indien een team incompleet is, wordt er afhankelijk van de belangen (kampioenschap, degradatie, etc.) voor gekozen om het laagste team niet te laten spelen. Dit gebeurt in samenspraak met Tsjikke Zijlstra.
Mits de wedstrijd wordt afgelast, communiceert de teamverantwoordelijke dit aan zijn/haar team en eventueel gevraagde (wissel)spelers. Tsjikke Zijlstra brengt het wedstrijdsecretariaat op de hoogte.