Per strijdwagen naar de punten

De eerste competitie ronde is geweest en al vrij snel worden er krachten gemeten met bekende tegenstanders. Zo ook in de competitie R3B, waar het derde van DOW/WH in uit komt. Veel bekende teams van afgelopen jaar zitten weer bij elkaar in en via die weg kunnen krachten gemeten worden. Maar ook zijn er nieuwe gezichten voor het combi team. Zo werd vorige week de degradant van de 2de klasse al knap verslagen. Nu was het aan de beurt voor een andere nieuwkomer, het gepromoveerde Olympia uit Twijzel kwam op bezoek.

Onder de DOW’ers is Olympia een oude bekende. Een aantal jaar geleden, nog voor de samenwerking werd gestart, was Olympia al een geduchte tegenstander. Niet alleen in het veld een concurrent, nee ook buiten de lijnen wou men niet voor elkaar onder doen. Zelfs in de derde helft werd regelmatig een verlenging gesleept door het te verplaatsen naar de locale uitgaansgelegenheden.
Zoals u begrijpt is Olympia een “pittige” tegenstander, waar veel strijdlust in zit. Dat het behalen van de punten vandaag niet eenvoudig zou zijn, was vooraf al duidelijk. Ook in de voorbereiding van Olympia hebben zij zich al verdiept in het combi-team. Er werd geoefend tegen WH/DOW 1 en 2, waarbij het tweede van Olympia zelfs met winst huiswaarts keerde. Een tegenstander om rekening mee te houden.
Dit was voor de wedstrijd dan ook de meegegeven boodschap. Er moest vanaf de eerste seconde direct zichtbaar zijn dat de thuisploeg klaar voor de strijd was. Beide verdedigingen starten scherper dan de aanvallen, waardoor de eerste minuten nog doelpuntloos voorbij vlogen. Maar niet veel later konden de dames van DOW/WH de 0 van het scorebord afhalen. Hierna kwam er antwoord van de Olympianen en bleef het even spannend. Toch was het de thuisploeg die scherper in het veld stond en zo konden ook de heren hun doelpunten mee pakken. Ondanks dat hard voor gestreden moest worden, liep de thuisploeg vrij eenvoudig uit naar een 11-3 voorsprong. Nog voor de thee kon Olympia het gat een beetje dichten naar 12-5.
Met rode gezichten en glimmende voorhoofden werden de kleedkamers opgezocht. Ondanks de redelijke ruime tussenstand, moest er nog een keer 30 minuten gestreden worden. De ervaring had inmiddels geleerd dat de Olympianen niet zomaar opgeven en zodra zij ruimte krijgen dan gebruiken zij het ook. Zoals de wedstrijd gestart werd, zo moest ook de tweede helft beginnen. En met deze boodschap op zak werd de tweede helft gestart.
Net zoals de eerste helft, werd de eerste minuut scherp begonnen. De eerste aanval werd er doelpuntloos uitgehaald en zo kon DOW/WH 3 aan hun eerste aanval beginnen. Echter zonder resultaat, ook Olympia kwam scherp uit de kleedkamer. Ze kwamen zelfs scherper uit de kleedkamer, nog voordat de meeste spelers het konden beseffen, stond er 12-7 op het scorebord. Door de snelle doelpunten waren de Eastermarder en Rottevallers een klein beetje van slag en brak een slordige fase aan. Zo werden ballen te eenvoudig vergooid en op verkeerde momenten geschoten. Verdedigend stond het wel goed, waardoor er ondanks de slordige fase geen tegentreffers vielen. De teugels van de strijdwagen werden aangespannen en zo herstelde DOW/WH zich redelijk snel van deze fase. Ook nadat zelfs de hoofdcoach bij Olympia was ingevallen, had men nog steeds moeite om door de verdediging heen te komen. Gestaag bleef de thuisploeg wel doorgaan met doelpunten forceren. Ondanks dat de thuisploeg zich herpakte, was het spel niet goed te noemen. Zo werden Grytsje en Pier Jan van de banken gestuurd om zich klaar te maken om in te vallen.
Met nog zo’n kwartier te spelen werden Saroya en Jacob vervangen door het verse bloed. Dat het effect had, bleek wel uit het score verloop. De thuisploeg liep eenvoudig uit naar 20-9. De wedstrijd was meer dan gespeeld. Nog voor het einde mochten beide ploegen nog eenmaal scoren.
Nadat de handjes zijn geschut van de tegenstanders en van de scheidsrechter werd er met een grote glimlach gestart richting de derde helft. Via de mobieltjes werd gezocht naar de uitslagen van de andere teams uit de competitie. Doordat de scheidsrechter gelijk de uitslag had geplaatst, kon er genoten worden van lijstaanvoerder! Zelfs na een update van alle andere uitslagen blijkt dat DOW/WH 3 alsnog nog steeds bovenaan staan! Of deze positie na de 3de ronde volgehouden kan worden, kunt u aankomende zondag bewonderen. Dan speelt DOW/WH 3 wederom tegen een nieuwkomer, ditmaal LDODK. Als voorproefje op de wedstrijden van de hoofdmachten, wordt de wedstrijd van DOW/WH 3 gestart om 12:20 uur. Tot dan!