Wez handich/DOW A1 naar volgende ronde om de beker

Volgende ronde
Na een nachtje herstellen van de nederlaag op woensdag tegen De Wâlden stond Wêz Handich/DOW A1 donderdag al weer present op het sportveld van Hantum. Hier stond de bekerwedstrijd tegen DTL A1 op het programma. Doordat de wedstrijd doordeweeks werd gespeeld waren er veel afwezigen ivm werk, waardoor er werd gespeeld in een combinatieteam van A1 en A2 spelers.
De aanval bestond uit: Anne, Henk, Ilse en Bente en de verdediging uit: Teije Frits, Jesper, Sybrecht en Ineke. Beide ploegen hadden moeite om de korf te vinden in de eerste helft doordat het spel moeizaam opgang kwam. Het was DTL die de openingstreffer scoorde, maar gelukkig duurde het niet lang voordat wij volgde met een goal. Het was Anne die hem er van afstand inschoot. Beide ploegen waren in de eerste helft aan elkaar gewaagt en dit was ook te zien aan het scoreverloop. DTL zorgde na de gelijkmaker dat ze weer op voorstand kwamen waarna Teije Frits een strafworp benutte om het 2-2 te maken. Uiteindelijk werd de rust in gegaan met een stand van 3-3.
Na de pauze werden Jesper en Ilse gewisseld voor Mark en Ruth. In de pauze hadden we de opdracht meegekregen om te laten zien om dat wij de betere ploeg waren en het lukte vrij snel in de tweede helft om een voorsprong op te bouwen door een afstandsschot van Teije Frits en een doorloopbal van Sybrecht wat de stand op 3-5 bracht. DTL wist in de tweede helft ook nog 2 doelpunten te scoren maar dit woog niet op tegen de doelpunten die nog werden gescoord door Ineke, Sybrecht en Anne die de stand op 5-9 brachten.
Doelpunten: Anne (4), Teije Frist (2), Sybrecht (2) en Ineke (1).
De volgende rond zal gespeeld worden op 7 oktober tegen Emmeloord/Marknesse A1. Deze ploeg is een bekende van ons omdat ze ook bij ons in de competitie zitten. We hebben hier op het nippertje 12-13 van gewonnen dus dat beloofd een spannende wedstrijd te worden. De volgende ronde zal in Rottevalle gespeeld worden en iedereen is van harte welkom om ons aan te komen moedigen.

verslag:Bente Hoekstra