Wez Handich/DOW a2 – DTL a1

Afgelopen zaterdag 29 november moest het combinatie team van de A2, bestaande uit De Oanhalder Wint (DOW) en Wez Handich tegen, een al bekend ploegje uit Hantum. DTL A1 waren we al eerder tegen gekomen in de bekerwedstrijden reeks. In die bekerwedstrijd hadden we voor een combinatie van de A1 en A2 gezorgd. We hadden toen gewonnen, maar dit beloofde wel een spannende strijd te worden wisten we van tevoren.

Ter informatie, de bekerwedstijden zijn tot nu toe allemaal gewonnen door de A’s. Dit betekend dat we in de kwartfinales staan en tegen Drachten A1 moeten in het vroege veldseizoen.

Rond één uur begon de wedstrijd van de A2. Henk, Klaske (als heer), Ilse en Manon begonnen als aanvallend vak. Jurren, Jesper, Sybrecht en Riekje stonden in de verdediging.
Er bleek al snel dat we meer moeite hadden met dit team dan DTL met ons, zowel in de aanval als verdediging. De eerste vier doelpunten kwamen daarom ook van DTL. Henk kwam door een strafworp met het eerste punt voor WH/DOW. Maar het eerste gedeelte van de eerste helft was duidelijk in de handen van een sterker DTL. Na een 1-6 achterstand gingen we echter steeds beter spelen. De rollen draaiden om, WH/DOW kreeg steeds meer leiding in het spel. De eerste helft eindigde dan ook met een kleinere achterstand van 6-7.

Klaske (als heer) werd gewisseld voor Siska. Na het startsignaal van de tweede helft bleef de A2 goed in vorm net zoals DTL die steeds beter gingen spelen. De doelpunten kwamen vanuit beide teams. Even bleven we op gelijke stand met DTL, de 8-8. Dit kwam door een paar prachtige afstandsschoten van verschillende A2’ers. DTL liet meer van zich zien na deze gelijke stand. WH/DOW bleef toen steeds meer achter in goals. Twee extra doelpunten van ons waren dan niet genoeg om nog punten uit deze wedstrijd te pakken. DTL eindigde met 15 goals, WH/DOW met 10.

Op dit moment staat de A2 4e (van 7) in de competitie, met vier gespeelde wedstijden. Hiervan hebben we twee gewonnen en twee verloren.
DTL staat 3e met drie gespeelde wedstrijden, waarvan er twee gewonnen zijn en één verloren.