Wêz Handich/DOW 2 pakt twee punten in entertainende wedstrijd

In een week waarin Pieterroel Bouwmeester zijn rentree bij Wêz Handich/DOW maakte, de A1 won van de Pein A4 en Jorian Kamp talloze rek- en strekoefeningen uitvoerde, speelde het tweede team van combinatievereniging Wêz Handich/DOW haar tweede wedstrijd van het zaalseizoen. Na de nederlaag van vorige week tegen De Wâlden 4, was het team van coach Sjouke Stoker gebrand om vandaag wel de punten te pakken. Er stond wederom een geroutineerd team op het programma; het vijfde team van DOS ’46 kwam op bezoek in Houtigehage.

De opstelling was op twee plaatsen gewijzigd t.o.v. vorige week: Aline kwam Lieke, Mark en Teije Frits vergezellen in het aanvalsvak. Terwijl kapitein Ruth het verdedigingsviertal met Anneke, Johan en Hessel completeerde. Emma, Riekje, Henk en Tjalling namen plaats op de reservebank namens de thuisploeg. Beide heren hadden een kater van de vorige avond te verwerken, de één zat met de verloren wedstrijd van het derde en de ander zat met de voor hem gebruikelijke zondagse kater.

Onder toeziend oog van scheidsrechter J. Bekkema, de spiksplinternieuwe camera van Loek Stoker en erg veel supporters kon de wedstrijd om 13:20 uur beginnen. De thuisploeg kwam al gauw op 1-0 d.m.v. een afstandschot van Aline, direct daarna trok de uitploeg de score gelijk. Het beloofde een spannende eerste helft te worden. Op 5-6 nam DOS ’46 voor het eerst de leiding, waarna de 5-7 ook al gauw volgde. Via tweemaal Mark en eenmaal Anneke kwamen de pompeblêden vlak voor rust toch weer op voorsprong.

Zoals gebruikelijk voldeden de acht doelpunten niet aan Sjoukes verwachtingen, dus het doel was om aan het einde van de wedstrijd toch wel de twintig aan te tikken.

De roodwitten kwamen scherp uit de kleedkamers na een korte pauze en wisten de stand weer gelijk te trekken tot 8-8 en zo bleef het gelijk opgaan tot 10-10. Dit was het moment dat de conditie van de jonge ploeg het won van de routine van de ouderen. Er werd uitgelopen naar 15-10, onder andere door twee puntgave afstandstreffers van JohnzonHD en dit gaatje werd niet meer weggegeven door de thuisploeg.

De wedstrijd eindigde op een stand van 20-16 en daarmee was Sjoukes offensieve doelstelling van de dag ook bereikt. De eerste twee punten zijn gepakt in de tweede klasse en we hopen dat er nog veel zullen volgen in de altijd lastige reserve tweede klasse. Volgende week gaan we op bezoek bij Hoogkerk 3.