Het derde kent een offday en verliest van Mid-Fryslân 5

Op zaterdagavond 18 november werd de tweede wedstrijd van de zaalcompetitie gespeeld door DOW/WH 3. De tegenstander was Mid-Fryslân 5 en beide ploegen hadden de eerste wedstrijd verloren.  Met Pieterroel Bouwmeester in de basis, Emma van Holsteijn en Hessel van der Heide op de bank werd er begonnen aan de wedstrijd.

Het aanvalsvak bestond uit Pieterroel, Tjalling, Geriena en Siska en het wist vrij snel – middels een goal van Pieterroel – de score te openen. Mid-Fryslân scoorde ook en zo bleef de spanning mooi in de wedstrijd. Tot 3-3 ging de wedstrijd mooi het gelijk op, Geriena en Pieter hadden allebei een mooie goal gemaakt, maar dat was ook de laatste treffer die het derde in de eerste helft produceerde. Zowel Henk van der Wijk als Pieter Hoekstra kende een zware avond, want zij scoorden beiden niet van afstand. Zij werden overigens in het vak vergezeld door Anne Marie en Ilse. De Rood-Zwarthemden liepen uit naar 3-6 bij de rust.

De opnieuw vervangend coach Wobbe van der Wijk vond dat Anne Marie wat meer uitgespeeld moest worden in de ene aanval en dat het verdedigend niet ‘al te raar’ was.

Anne Marie betaalde het vertrouwen in de tweede helft uit met twee treffers en ook Pieterroel liet zich gelden met vijf in de tweede helft. Dat resulteerde in de 10-9 van Henk en nadat Mid-Fryslân weer langszij gekomen was in de 11-10 van Pieterroel en de 12-10 van Tjalling. Het mocht echter niet baten, omdat Mid-Fryslân ook van afstand zuiver bleek toen de druk hoog was, waar door zij terugkwamen tot 12-13. De gelijkmaker van Pieterroel mocht er zijn, maar Mid-Fryslân ging er met de buit van door.

De einduitslag was 13-14 en in deze wedstrijd had zeker meer gezeten voor de thuisploeg. Allereerst dienen Henk en Pieter de korf maar weer eens te vinden en ten tweede moet het baltempo flink omhoog. Positief was dan weer de mooie doelpunten van Anne Marie, Geriena en de terugkeer van Pieterroel in de Dúnoardhal.

Doelpunten: Pieterroel (6), Anne Marie (2), Geriena (2), Pieter (1), Henk (1) en Tjalling (1).

De wedstrijd is overigens in zijn geheel terug te kijken op YouTube, indien u daar in geïnteresseerd bent u contact opnemen met iemand van de selectie! Volgende week zaterdag staat de uitwedstrijd tegen de Flamingo’s uit Buitenpost op het programma. De wedstrijd begint om 19.30 uur in de Houtmoune (Buitenpost).