DOW/Wêz-hândich A1 toont veerkracht

Op elf november 2014 19:00 uur Nederlandse tijd stond de eerste wedstrijd van de zaal op het programma. Er moest worden gestreden om de eerste twee punten tegen kinea A1. Gezien de resultaten op het veld tegen Kinea, zou het wel moeten lukken, maar niets was minder waar.

Toen er om 19:00 werd gefloten om te beginnen werd de bal al snel onderschept door de verdediging met Bente, Ineke, Henk en Hessel, en kwam de bal in het aanvalsvak terecht met Ruth, Sybrecht, Teije Frits en Anne. De korf werd snel bezet waardoor Teije Frits een goede actie kon maken een en een strafworp meekreeg, deze werd verzilverd door Ruth en het stond dus 0-1 in ons voordeel. Maar we kregen al snel de gelijkmaker om ons oren. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden.

We konden de gehele wedstrijd moeilijk op afstand komen. We kwamen 1-3 voor, maar Kinea toonde veel doorzettingsvermogen waardoor wij het moeilijk kregen. Doordat het met beide ploegen niet super goed liep, wat de verdiensten was van het doorzettingsvermogen van Kinea, stond het maar 3-4 toen we de rust in gingen.

We begonnen de tweede helft met veel goede moed en kwamen na vijf minuten spelen voor het eerst los van Kinea, 3-6. Dit duurde echter niet lang, vijf minuten later stond het alweer 6-6. Door het nu goed spelende Kinea kwamen we zelfs met 7-6 achter. We hadden nu echt door dat er wat moest gebeuren. Het ging nu weer gelijk op. Wij kwamen gelijk, zij kwamen weer een doelpunt voor. Met de stand van 8-8 kregen we weer wat meer grip op de wedstrijd en wist Sybrecht met een afstandschot ons weer op voorsprong te krijgen. We kwamen nog een keer op gelijke hoogte, 9-9 maar konden dit ombuigen naar een 13-10 en hebben deze voorsprong niet meer weggegeven. Dit kwam mede door een belangrijke goal van Jesper, die inviel voor de goed spelende Henk uit de A2, dit geeft maar weer aan dat we veel kwaliteiten hebben bij de Junioren.

Dieuwertje uit de B’s van Wez/handich werd nog gewisseld voor Sybrecht. Dieuwertje had de pech dat ze in de verdediging moest invallen. Echter deed ze dit goed waardoor we met een winst van 13-15 de twee punten mee naar huis konden nemen.