Is een goed begin het halve werk?

Verslagjes van oefenwedstrijden. Is dat wat nieuws? Ja! Want waar vorig seizoen men vaak lang kon wachten op een verslagje van het vierde, welke vervolgens niet kwam, proberen we dit seizoen onze trouwe fans minder vaak teleur te stellen. Dus bij deze: het allereerste zaalverslag, eerder nog dan alle andere seniorenteams!

Op zondag 6 november staat voor DOW/WH 4 alweer de tweede oefenwedstrijd op de planning. Tegenstander is het inmiddels bekende OKO/Bies 3. De laatste veldwedstrijd werd tegen dit team gespeeld en ook de eerste zaalwedstrijd zijn zij de tegenstander.

Samen met al onze nieuwe versterkingen vertrokken we (bijna) stipt op tijd naar Opende. Daar eenmaal aangekomen konden we na een korte inspeeltijd de wedstrijd starten. Al snel in de wedstrijd werd duidelijk dat het een spannende partij zou worden. Vaak opende ons combinatieteam de score, maar vond OKO/Bies vaak direct weer de aansluiting. Dit leidde tot een ruststand van 7-7.

In de rust werd duidelijk dat we gewoon zo door moesten spelen. Wij hebben het betere spel, maar toch konden zij steeds de aansluiting blijven vinden. Het spel van de eerste helft doortrekken dus en ons niet laten opfokken.

En dat lukt. De tweede helft houden we ons aan de afspraak. Wederom vaak goede aanvallen die veel perspectief bieden voor de rest van het zaalseizoen. Echter bleef OKO/ Bies de aansluiting vinden en weten zij zelfs een voorsprong te pakken. Enkele minuten voor het einde staat het zelfs 12-10 voor de thuisploeg. DOW/WH 4 blijkt de langste adem te hebben en perst er de laatste minuten nog drie doelpunten uit. Hierdoor eindigt deze spannende oefenpot in een 12-13 overwinning.

Een mooie seizoenstart voor het vierde! Door deze spannende wedstrijd belooft het volgende week een nieuwe uitdaging te worden. Lukt het ons om dan wederom om te winnen van deze ploeg? Eén ding is zeker, alle support is zeker welkom en nodig! Tot volgende week om 12:20 in Houtigehage.