Zaalvoorbereiding Wêz Handich/DOW A1

WH/DOW A1 speelde een op vrijdag 4 en zaterdag 5 november oefenduels tegen respectievelijk LDODK A2 en De Flamingo’s A1. Beide teams zijn eersteklassers, dus dat betekent dat het pittige potjes worden.

Spannende pot in de Westermar

Op vrijdagavond was – voor de meeste spelers – het eerste oefenduel in de zaal, dit seizoen. LDODK was de tegenstander en het was aan ons om te bewijzen dat we het niveau van de eerste klasse aankunnen. Het begin was echter niet om over naar huis te (verslag)schrijven. Verdedigend stond het wel, omdat de tegenstander veel 1-schotaanvallen had. In de aanval werd echter elke aanval in de kiem gesmoord, vanwege een heel laag passpercentage. Na een kwartier kwamen we beetje op gang en werd de 1-4 achterstand omgebogen naar een 5-4 voorspong. We rustten met 6-6 en daar waren de spelers van LDODK A2 niet over te spreken.

Na de pauze werd een stuk beter gestart, we kwamen op 7-6 en na de gelijkmaker op 8-7. Van daaruit werkten we toe naar een 11-7 voorsprong met nog twaalf minuten te spelen. De vermoeidheid sloop erin en LDODK had nog wel zin in een spannende slotfase en verkleinde de marge binnen no-time naar 11-10. Daarna brak er een fase aan waar beide teams aanvallend niet veel klaarspeelden en zodoende kon Emma de wedstrijd in de laatste minuut beslissen: 12-10.

We speelden niet super, maar met hard werken, kom je ook een eind. Na de wedstrijd was het vroeg naar bed voor de wedstrijd die volgde op zaterdag.

Afstraffing in Buitenpost

De Flamingo’s hadden in de competitie 15-9 van de tegenstander van gisteren gewonnen, dus wisten we dat we vandaag beter moesten starten. Dat gebeurde. Tweemaal werd een achterstand van één doelpunt goedgemaakt, maar dat niveau kon WH/DOW A1 niet volhouden. De Flamingo’s liepen uit naar 9-2, voordat wij weer wat wisten terug te doen. We rustten met 13-4. In de tweede helft was de tank behoorlijk leeg bij ons, vanwege twee zware wedstrijden in nog geen 24 uur, maar het weerhield ons er niet van om nog een paar doelpuntjes mee te pakken. De Flamingo’s scoorden ook rustig door het leidde tot een eindstand van 25-8. De tegenstander was helaas een maatje te groot voor de A1, maar beide wedstrijden geven vertrouwen voor de competitie.

In de competitie starten we met de kraker tegen De Pein A1, beide teams staan bovenaan op het veld. We spelen om 12 november om 17:10 tegen hen in de Dúnoardhal te Houtigehage. U bent van harte welkom om ons aan te moedigen, want wij kunnen de steun goed gebruiken.