Wanvertoning tegen de Waterpoort; punten tegen de Parabool

Op 14 april stond de uitwedstrijd tegen de Waterpoort 2 (uit Sneek) op het programma. Met onder andere Sipke van Dijk in de basis ontstond er een doelpuntrijke beginfase. Helaas kon de thuisploeg het scoren wat beter vasthouden dan de blauwhemden en zo was de ruststand 11-8. In de tweede helft ging het redelijk zo door. Op 14-12 was er nog de aansluiting, maar daar bleef het ook bij, want de Snekers waren een klasse beter. De eindstand was dan ook 21-14.

Doelpunten: Sipke (5), Henk (5), Anne Marie (2), Jorian (1) en Riekje (1)

Een week later werd er thuis aangetreden tegen de nummer drie in de competitie: Parabool 5. Vandaag waren Bartele Kooistra, Anne Femke Bosma en Grytsje Koopmans opgetrommeld en er werd uitstekend gestart tegen de angstgegner. Een gaatje van drie werd snel gepakt en dat bleef eiegnlijk de hele wedstrijd rond de drie hangen. Captain Tjalling van der Heide stond voor het eerst dit niet in de basis, omdat hij een oog in de clubkleuren heeft laten aanmeten. Zijn takenpakket werd kundig overgenomen door Anne Marie Benedictus. Verder was er nog veel aandacht voor een “hoogstandje” van Pieter Hoekstra, die zijn tegenstander terugpakte van een ontvangen elleboogje. De strafworp die volgde werd gemist, dus was het ‘een keurige actie’, aldus Pieter zelf. De eindstand werd 13-9 en dus konden we aan het bier. “Anders ook wel”, aldus de sterk spelende Bartele Kooistra.

Doelpunten: Henk (4), Jorian (3), Pieter (2), Grytsje (1), Anne Marie (1), Ilse (1) en Bartele (1)

Bij deze even het moment om Johan Zandstra, Sipke van Dijk, Nynke Bargerbos, Emma van Holsteijn, Teije Frits Benedictus, Hessel van der Heide, Anne Femke Bosma, Grytsje Koopmans en Bartele Kooistra bedanken voor het meedoen/reservezitten.

Volgende week (28 april) gaan wij voor definitieve handhaving tegen Harich (17.00 uur in Harich)!